Jesteś tutaj: Warszawa / Kursy fotografii / Warsztaty / Kurs Filmowania

kurs filmowania i montażu warszawa

Kurs Filmowania

Organizujemy ten kurs także wKraków

tematy spotkań / terminy / zapisy / wyślij zgłoszenie

Kurs Filmowania przeznaczony jest dla osób zainteresowanych tworzeniem krótkich form audiowizualnych - zarówno komercyjnych, jak i niekomercyjnych. Kurs dotyczy kilkuminutowych montaży łączących dźwięk i obraz, takich jak teledysk, wideoart, promovid, wideozapowiedź, wideorelacja, klip modowy czy reportaż z eventu (np. koncertu, konwentu, gali czy ślubu).

W czasie trwania zajęć, każdy uczestnik weźmie udział w części projekcyjnej, czyli serii pokazów filmowych, oraz części praktycznej, podczas której kręcone i montowane będą różne formy audiowizualne. Oba bloki wzbogacone są elementami teorii, to jest wykładami oraz dyskusjami.

Organizujemy także Warsztaty montażu w Adobe Premiere.

Część praktyczna pozwoli uczestnikom spróbować swoich sił w całym procesie powstawania krótkiej formy audiowizualnej: od pomysłu, scenariusza i storyboardów, poprzez ustawianie oświetlenia i rejestrację materiału, aż po montaż.

Program jest zbudowany tak, by absolwent Kursu Filmowania potrafił od początku do końca samodzielnie stworzyć formę wideo, miał solidne podstawy teoretyczne dotyczące tej dziedziny oraz był obeznany w tym, co ważnego dzieje się teraz i działo się wcześniej w branży.

do góry

Tematy spotkań:

1. Wprowadzenie

  • rozdzielczości (historia rozdzielczości, rodzaje, dlaczego są ważne, którą powinniśmy wbrać do konkretnych zastosowań)
  • klatkaż (dlaczego jest jednym z najważniejszych parametrów ruchomego obrazu)
  • czas (czym jest, jego połączenie z klatkażem, kreatywne wykorzystanie)
  • przysłona (głębia ostrości, zastosowanie w obrazie ruchomym do uzyskania konkretnego odbioru danej sceny u widza, dobre i złe użycie niskich wartości przysłony)
  • ogniskowa obiektywu
  • czułość ISO (czym jest, jakie są jej zalety i wady)
  • balans bieli
  • czym jest "kinowy efekt" (jak uzyskać to co widzimy na codzień w filmach)
  • punkty widzenia (pod jakim kątem ustawić kamerę aby uzyskać konkretny efekt, wpływanie na widza, podkreślanie konkretnych scen)
  • kompozycja (rodzaje, omówienie na podstawie scen filmowych)
  • jaki aparat do pierwszego nagrywania
  • aparat czy smartfon

 

Po spotkaniu, kursanci nabędą wiedzę o podstawowych ustawieniach kamery, które są bardzo ważne przy nagrywaniu. Odpowiednio dobrana rozdzielczość nie tylko sprawi, że obraz ruchomy będzie lepszej jakości, ale i pomoże później przy montażu finalnego materiału. Seria ćwiczeń sprawi, że zrozumieją połączenie klatkażu z czasem. Ćwiczenia dotyczące punktów widzenia oraz kompozycji pozwolą im bardzo dobrze zaplanować każde ujęcie.

2. Światło

  • światło zastane a światło dzienne (omówienie obu rodzajów światła, plusy i minusy, ograniczenia, możliwości jakie dają, kiedy zastosować zastane a kiedy dzienne)
  • światło miękkie a ostre (omówienie, zastosowanie, plusy i minusy)
  • kierunki oświetlania (zastosowanie kierunku światła a wywołanie konkretnych emocji u wiedza. Omówienie jak świeci się w filmach, dokumentach, wywiadach)
  • światłocień/kontrast (dlaczego jest tak bardzo ważny, jak "oszukać" nim widza, kiedy i w jakich scenach nie powinno się stosować dużych cieni/ kontrastu a kiedy powinno)
  • akcesoria (filtry ND, flagi, dyfuzje)
  • rodzaje lamp (lampy filmowe, panele LED, miecze świetlne)

 

Po spotkaniu kursanci nabędą widzę o świetle. Będą potrafili oświetlić nagrywany obiekt tak, aby wywołać u wiedza konkretne emocje, a scenie nadać spokojnego nastroju, teatralności lub poważnego klimatu. Seria ćwiczeń oraz zapoznanie się z rodzajami lamp sprawi, że nabędą duże umiejętności praktyczne.

3. Scenariusz

  • III aktowy scenariusz (czym jest, dlaczego jest tak bardzo ważny, zastosowanie w filmie, dokumencie, reklamie i wywiadzie)
  • nagrywanie na dwie kamery (omówienie zagadnienia, jak uzyskać "efekt dwóch kamer" mając tylko jedno urządzenie nagrywające, kiedy powinno się nagrywać na dwie kamery, co to daje i jakie ma to zalety)
  • od scenariusza do pierwszego ujęcia (jak zaplanować prosty plan zdjęciowy)
  • b-roll czyli przebitki (czym są, ich zastosowanie, czemu są tak bardzo ważne, ile powinny trwać, ich kreatywne wykorzystanie)

 

Po spotkaniu kursanci będą w stanie rozpisać każdy pomysł na trzy akty. Podczas zajęć, po części teoretycznej, rozpiszą jeden z pomysłów w grupie, a następnie zrealizują go zgodnie z nabytą do tego czasu wiedzą przy aktywnej pomocy prowadzącego.

4. Ruchy kamery, kolor

  • akcesoria służące do stabilizowania i kreatywnego wykorzystania (statyw, monopod, rig naramienny, slider, steadicam, gimbal)
  • psychologia koloru (czemu kolor jest tak ważny, co gdy chcemy operować tylko czerniami i bielami, omówienie zasady "teal and orange", przykłady filmów i oddziaływania koloru na widza)
  • ruchy kamery (omówienie najważniejszych technik i ruchu kamery)

 

Po spotkaniu kursanci będą znali najważniejsze ruchy kamery. Seria ćwiczeń pomoże zrozumieć im, dlaczego każdy z ruchów jest tak ważny i w jaki sposób można nim wywołać u widza konkretne emocje. Dodatkowo przećwiczą pracę z podstawowymi akcesoriami do stabilizacji ruchu.

5. Dźwięk i płaskie profile (LOG)

  • wprowadzenie do dźwięku (dlaczego jest tak ekstremalnie ważny, dźwięki w filmach a rzeczywistość, znaczenie muzyki i jej braku, wprowadzanie akcji dźwiękiem)
  • skąd brać muzykę i dźwięki do swoich filmów (omówienie rozwiązań darmowych i płatnych)
  • zasady zastosowania muzyki w reklamie czy filmie (aspekty prawne i finansowe, muzyka na konkretne rodzaje rynków i konkretny okres czasu)
  • rodzaje mikrofonów (omówienie różnych rodzajów mikrofonów do realizowania dźwięku samemu, kiedy zastosować konkretny mikrofon, ich plusy i minusy)
  • płaskie profile (czym są, dlaczego są tak ważne, ich wpływ na nagrywany obraz, ISO w płaskim profilu, balans bieli w płaskim profilu, czym są LUTy, co zrobić gdy w kamerze nie mamy płaskiego profilu)

 

Podczas spotkania, kursanci zrealizują finalne wideo. Od scenariusza po nagranie scen z wykorzystaniem całej nabytej wiedzy. Każdy z kursantów będzie brał czynny udział w realizacji ujęć.

6. Montaż

  • wprowadzenie do montażu
  • wprowadzenie do programu
  • zarządzanie plikami do montażu
  • montaż nagranych ujęć w spójną całość, omówienie podstawowych narzędzi edycji
  • color grading czyli kolorowanie, korygowanie, nadawanie kontrastu
  • eksportowanie całości do formatu wideo, formaty, a media społecznościowe, YouTube

 

Po spotkaniu kursanci nabędą podstawową wiedzę o montażu prostego materiału wideo. Praca odbywać się będzie w sali komputerowej. Każdy z kursantów będzie miał przydzielony komputer (Apple iMac) i dostęp do materiałów nagranych podczas kursu.

Zajęcia prowadzą stali wykładowcy Akademii Fotografii. Spotkania odbywają się w Pałacu Kultury i Nauki oraz w plenerze, w soboty i niedziele. Warsztaty obejmują 29 godzin lekcyjnych.

Absolwenci otrzymują Certyfikat Ukończenia Kursu Filmowania Akademii Fotografii oraz zaświadczenie o ukończeniu nauki wydawane na podstawie § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 sierpnia 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. 2023 poz. 2175).

do góry

Terminy:

Poniżej znajdują się daty wszystkich spotkań najbliższej edycji Kursu Filmowania.

soboty i niedziele, 16:00-19:30

Data:Dzień:Godzina:
11.05.2024 Sobota 16.00 - 19.30
12.05.2024 Niedziela 16.00 - 19.30
18.05.2024 Sobota 16.00 - 19.30
19.05.2024 Niedziela 16.00 - 19.30
25.05.2024 Sobota 16.00 - 20.00
26.05.2024 Niedziela 16.00 - 20.00
do góry

Zapisy:

<< Podaruj voucher na kurs! - info >>

Masz pytanie dot. kursu filmowania? Zadzwoń: 601 381 101 lub napisz: warszawa@akademiafotografii.pl

Zapisy trwają do 10 maja 2024 r.

Opłata za kurs wynosi 1060 zł - wpłata wpisowego w wysokości 400 zł jest równoznaczna z rezerwacją miejsca na kursie, wpłaty pozostałej części opłaty (660 zł) należy dokonać do dnia poprzedzającego start zajęć.

Kupując jednocześnie Warsztaty montażu w Adobe Premiere otrzymasz rabat 300 zł (drugi kurs za 760 zł).

Wpłaty można dokonać przelewem lub gotówką w sekretariacie szkoły. Aby otrzymać fakturę prosimy o taką informację w treści przelewu. Bez zamieszczenia życzenia otrzymania faktury w treści przelewu, nie będzie później możliwości wystawienia faktury. Przy wpłacie gotówkowej, prosimy poinformować pracownika o chęci otrzymania faktury przed dokonaniem płatności.

Zapisy odbywają się według kolejności rezerwacji.

Ilość miejsc, ze względu na wysoki poziom i komfort prowadzonych zajęć, jest ściśle ograniczona.

do góry

Wyślij zgłoszenie:

Bezpłatne odwołanie rezerwacji. Płatność nie jest dzisiaj wymagana.

Zapoznałam/em się i akceptuję statut
Zapoznałam/em się i akceptuję Regulamin świadczenia usług

Informacje te nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 par. 1 kc, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy.

Administratorem danych osobowych jest Fundacja Kolegium Sztuk Wizualnych, z siedzibą w Warszawie, Plac Defilad 1/1716. Inspektorem ochrony danych w Fundacji Kolegium Sztuk Wizualnych jest Pan Sergiusz Kunert e-mail: iod24@agileo.it. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji naboru do Akademii Fotografii zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a i b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Odbiorcami danych będą osoby upoważnione przez administratora, podmioty przetwarzające, z którymi zawarliśmy odpowiednie umowy powierzenia oraz podmioty, które wynikają z przepisu prawa. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa. Posiada Pani/Pan prawo do żądania dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednakże konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak udziału w naborze do Akademii Fotografii. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.