Wybierz filię:
Warszawa
Kraków

Jesteś tutaj: Kraków / Kursy fotografii / Kursy / Podstawowy Kurs Fotografii

podstawy fotografii kurs kraków

Podstawowy Kurs Fotografii

Organizujemy ten kurs także wWarszawa

tematy spotkań / terminy / zapisy / wyślij zgłoszenie

fot. Ola Szewczul fot. Ola Szewczul, absolwentka AF

Kurs przeznaczony jest dla posiadaczy cyfrowych aparatów fotograficznych (bądź osób mających w planach taki zakup), chcących robić dobre i ciekawe zdjęcia o różnorodnej tematyce. Podczas zajęć uczestnicy poznają wszystkie możliwości oferowane przez cyfrowe systemy fotografii i obróbki obrazu.

W czasie trwania zajęć, każdy uczestnik kursu ma możliwość bezpłatnego wypożyczenia aparatu cyfrowego Olympus PEN, konstrukcji fotograficznej nowej generacji, z wymiennymi obiektywami i technologią Mikro Cztery Trzecie.



Program kursu pomaga odpowiedzieć na wiele pytań, nurtujących miłośników fotografii:

  • Czy można fotografować pod słońce i jak to zrobić żeby nie uszkodzić matrycy aparatu?
  • Dlaczego zdjęcia wychodzą zbyt niebieskie albo zbyt czerwone?
  • Jak uzyskać efekt rozmycia na zdjęciu?
  • Czy powinniśmy fotografować z lampą błyskową na zewnątrz w słoneczny dzień?
  • Jak ciekawie skomponować zdjęcie grupowe, portret, krajobraz, martwą naturę?

 

Zdjęcia z zajęć w AF

do góry

Tematy spotkań:

fot. Agata Nowak fot. Agata Nowak, absolwentka AF

BLOK A - Obsługa aparatu

Środki kształtowania obrazu fotograficznego – obiektyw, czas naświetlania, czułość, przesłona, kompensacja ekspozycji, balans bieli i ich kreatywne wykorzystanie.

Twórcze podejście do fotografii – szukanie inspiracji i ciekawych pomysłów na zdjęcia a następnie opracowywanie sposobu ich realizacji.

BLOK B - Estetyka fotografii

Kompozycja – jak sprawić, żeby wszystko było na swoim miejscu i każdy odczytał to, co chcesz przekazać. Narzucanie odbioru fotografii poprzez zabiegi kompozycyjne.

Światło – istota fotografii. W jaką pogodę mam fotografować aby zdjęcia były spokojne, wesołe lub smutne.

BLOK C - Fotografia portretowa

Portret – jak fotografować, żeby osoba na zdjęciu wyszła atrakcyjnie. Jak skonstruować portret klasyczny, psychologiczny i nieoczywisty.

Portret – kontynuacja ćwiczeń, zajęcia z modelką.

BLOK D - Podstawy Photoshopa

Archiwizacja – jak opanować tysiące zdjęć, aby stworzyły przejrzyste archiwum? Techniki prezentacji – jak pokazać zdjęcia tak, by nie zginęły wśród tysięcy innych obrazów widzianych na co dzień.

Obróbka cyfrowa – jak zretuszować zdjęcie aby robiło wrażenie profesjonalnego.

 

Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu - co tydzień w poniedziałki i środy od 18:00 do 21:00 (wariant I) lub co dwa tygodnie w soboty i niedziele od 10:00 do 16:00 (wariant II). Cały kurs obejmuje 32 godziny lekcyjne. Istnieje możliwość opłacenia i uczestniczenia jedynie w wybranych blokach programowych (każdy trwa 8 godzin lekcyjnych).

Absolwenci pełnego kursu otrzymują Certyfikat Ukończenia Podstawowego Kursu Fotografii Akademii Fotografii oraz zaświadczenie o ukończeniu nauki wydawane na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. Poz. 186).

 

Zobacz zdjęcia wszystkich naszych pracowni

Studio 1

Pracownia MAC 2 opis sprzętu

do góry

Terminy:

Poniżej znajdują się daty wszystkich spotkań najbliższej edycji kursu.

wariant I (poniedziałki i środy)

Data: Dzień: Godzina: Informacje dodatkowe:
03.11.2014 Poniedziałek 18.00 - 21.00 blok A, spotkanie 1
05.11.2014 Środa 18.00 - 21.00 blok A, spotkanie 2
10.11.2014 Poniedziałek 18.00 - 21.00 blok B, spotkanie 1
12.11.2014 Środa 18.00 - 21.00 blok B, spotkanie 2
17.11.2014 Poniedziałek 18.00 - 21.00 blok C, spotkanie 1
19.11.2014 Środa 18.00 - 21.00 blok C, spotkanie 2
24.11.2014 Poniedziałek 18.00 - 21.00 blok D, spotkanie 1
26.11.2014 Środa 18.00 - 21.00 blok D, spotkanie 2

wariant II (soboty i niedziele)

Data: Dzień: Godzina: Informacje dodatkowe:
06.12.2014 Sobota 10.00 - 16.00 blok A
07.12.2014 Niedziela 10.00 - 16.00 blok B
20.12.2014 Sobota 10.00 - 16.00 blok C
21.12.2014 Niedziela 10.00 - 16.00 blok D
do góry

Zapisy:

fot. Mariusz Sikorski fot. Mariusz Sikorski, absolwent AF

Informacje i zapisy w sekretariacie: Kraków, ul. Grodzka 60 - od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17 oraz pod numerem telefonu: (12) 430-33-44, 601-381-102. Można też zapisać się, używając formularza rejestracji poniżej.

Zapisy trwają do dnia 2 listopada 2014 r. (wariant I) i do 5 grudnia 2014 r. (wariant II).

Opłata za kurs wynosi 150 zł za każdy blok programowy lub 500 zł za wszystkie 4 bloki.

Wpłaty można dokonać na konto Akademii Fotografii: 17 1910 1048 2787 2074 3727 0001 - z dopiskiem "Podstawowy Kurs Fotografii". Wystawiamy faktury VAT.

Rekrutacja odbywa się bez egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych, według kolejności zgłoszeń.

 

Ilość miejsc, ze względu na wysoki poziom i komfort prowadzonych zajęć, jest ściśle ograniczona. Uczniem Akademii Fotografii może zostać osoba, która ukończyła gimnazjum (lub inną szkołę ponadpodstawową).

do góry

Wyślij zgłoszenie:

Zapoznałem się i akceptuję statut

Informacje te nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 par. 1 kc, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy.